Pancakes – grube naleśniki

Pancakes – grube naleśniki

Składniki:

  • Kefir – 1,5 szklanki;
  • Mąka (użyłam uniwersalnej – typ 480) – 1,5 szklanki;
  • Jaja – 2 sztuki;
  • Masło (stopione) – 50 g;
  • Proszek do pieczenia – 1,5 łyżeczki;
  • Soda oczyszczona – 0,5 łyżeczki;
  • Cukier puder – 1 łyżka;
  • Sól – szczypta;
  • Olej – do smażenia (opcjonalnie).

Przepis na pancakes:

  • Kefir (może też to być maślanka lub jogurt) wlewamy do miski, dodajemy mąkę, sól, proszek do pieczenia, sodę, cukier puder i trzepaczką rózgową ubijamy aż do uzyskania jednolitej konsystencji.
  • Następnie wbijamy 2 jajka, wlewamy stopione masło i mieszamy jeszcze chwilę aż do połączenia składników.
  • Gotowe ciasto odstawiamy na 20-30 minut, żeby sobie odpoczęło.
  • Do smażenia pancakes używamy niewiele oleju (ja smaruję patelnię olejem przy użyciu silikonowego pędzla). Jeśli macie specjalną patelnię do beztłuszczowego smażenia naleśników – jeszcze lepiej, obędzie się bez oleju.
  • Na rozgrzaną patelnię wylewamy łyżką ciasto.
  • Smażymy placuszki z obu stron na rumiano. 
  • Naleśniki podajemy ciepłe, możemy polać je miodem, syropem klonowym, położyć na nie wiórki masła, czy podać z konfiturą, jogurtem, sezonowymi owocami.

Smacznego!

Ala